Köpvillkor

1. Bolagsinformation

Företagsnamn: KONN Sweden AB
Organisationsnummer: 559216-3322
Hemsida: www.konn.se
Kontakt: [email protected]

2. Allmänt

De här villkoren är tillämpliga på det köpeavtal som du sluter med KONN Sweden AB, avtal om köp är upprättad då din beställning av någon av våra tjänster blivit godkänd. Vi förbehåller oss rätten att vid felaktigheter av t.ex. pris eller tryck att korrigera detta fel i efterhand och skulle du som konsument inte vara nöjd med korrigeringen har du rätt att avboka din order.

Alla försök till bedrägerier anmäls till polisen av KONN Sweden AB.
Vi reserverar oss för slutförsäljning.

3. Betalning

3.1 Priser
Priserna på hemsidan och i offerter anges i svenska kronor (SEK) och är inklusive moms. Fraktkostnad och eventuell administrationsavgift kan tillkomma, se ytterligare information nedan. KONN Sweden AB reserverar sig för eventuella fel, exempelvis prisuppgifter, kampanjer, rabattkoder eller produktuppgifter som kan uppstå online.

Priset för en prenumeration består vanligen av en återkommande periodisk avgift (månadsavgift). Vilket pris som gäller för
din prenumeration anges i samband med ditt köp.

3.2 Prenumerationsbox
Den första avgiften utgår i samband med din ansökan om prenumeration och efterkommande avgifter utgår vanligtvis det datum som din prenumerationsbox skickas. Du godkänner vid uppstart av din prenumerationsbox att KONN Sweden AB får debitera de periodiska avgifterna från ditt kredit eller betalkort utan ytterligare godkännande fram tills dess att du avslutar din prenumeration genom att meddela oss på [email protected]

Om din box av någon anledning inte skulle kunna levereras under en månad, kommer heller inte en avgift att debiteras för den månaden. 

3.3 Betalningsalternativ
Vi använder oss av Klarna Checkout. Du kan ta del av deras villkor här.

3.4 Kreditupplysning
Vi förbehåller oss rätten att göra en kreditupplysning på dig. 

4. Frakt och Leverans

I kassan kommer du att kunna välja mellan de olika fraktsätt som vi erbjuder. Idag använder vi oss av DHL för leverans till postombud och BudBee för hemleverans till adresser där det är möjligt. Vi skickar endast ordrar inom Sverige. Upphämtning av beställning vid utlämningsställe hanteras själv av dig som lagt beställningen och legitimation behöver uppvisas. Kostnad för frakt beror på storleken av din beställning och ett exakt pris för frakt kommer att framgå i kassan.

4.1 Leveranssätt
KONN Sweden AB skickar din order som paket inom Sverige. I dagsläget kan vi inte erbjuda leveranser till andra länder. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar orsakade av transportör eller ombud.

4.2 Fel i leverans
Skulle du mot förmodan ta emot en order som du inte beställt, tar du kontakt med oss på [email protected] så hjälper vi dig.

4.3 Transportskada
Skulle du upptäcka en skada på ditt paket, ska detta anmälas omgående till det utlämningsställe där paketet hämtats. Där kommer du också få hjälp med att göra en skadeanmälan.

Vi rekommenderar att du inte hämtar ut ett paket som är skadat, eftersom skadan då inte längre kan härledas till transporten. Om du upptäcker skadan först då du öppnat paketet och skadan är sådan att den kan kopplas till transporten, kontakta ombudet för att göra en skadeanmälan senast 7 dagar från det att du tagit emot din order.

4.4 Leveranstider
Köp av varor som du handlat i vår butik online levereras normalt efter 3-5 arbetsdagar till din bostad eller till ditt utlämningsställe, beroende på vilket fraktalternativ du har valt vid genomförande av köp. 

Vid beställning av en prenumerationsbox kommer den att skickas den 15:e varje månad till din bostad eller till ditt utlämningsställe, beroende på vilket fraktalternativ du har valt vid beställning. Beroende på när under en kalendermånad din ansökan om prenumeration når oss, kommer den första boxen att levereras under samma eller nästa kalendermånad. Beräknad leverans av din första box anges vid beställning.

Om den 15:e inte inträffar på en vardag skickas boxen nästkommande vardag.
Vi reserverar oss för eventuella förseningar.

4.5 Ej levererad order  
Om din order har levererats till din bostad, men du trots detta menar att du inte har mottagit detta måste du höra av dig till [email protected], utan orimligt lång tid från leveransdatum. 

 

5. Ånger-, retur- och bytesrätt

5.1 Allmänt
Hos KONN har du enligt lag 14 dagar öppet köp när du handlar i vår butik online eller beställer en prenumerationsbox. Du kan alltså returnera din order inom 14 dagar från det att beställningen hämtats ut och du har möjlighet att få hela beloppet återbetalat. Varan ska då vara i oförändrat skick – det vill säga den får inte vara använd, men får givetvis ha packats upp och kontrollerats försiktigt. För mer information om villkor, retur och ångerrätt se nedan.

5.2 Avbeställning
Om du vill avbeställa en lagd order, kontakta oss på mail [email protected] Om din beställning redan har hunnit bli expedierad är det inte längre möjligt att avbeställa ordern och du är därför skyldig att ta emot din order. Om du därefter vill göra en retur gäller ordinarie villkor för ångerrätt och returhantering.

En eventuell avbeställning gäller från det att du har mottagit en bekräftelse från oss på KONN.

5.3 Ångerrätt
Som kund har du alltid rätt till 14 dagars ångerrätt räknat från det datum då beställningen hämtats ut. Vid ångerrätt måste du kontakta KONN på följande mailadress ([email protected]) inom tiden för ångerrätt.

OBS: KONN måste godkänna alla returer innan kund skickar tillbaka sin beställning och som kund står du för returkostnad enligt transportörens portotabell och har ansvar för varan till dess att den har kommit KONN tillhanda. Retur får inte under några omständigheter skickas som postförskott.

KONN kommer att betala tillbaka hela köpeskillingen inom 7 dagar från och med att varorna nått KONN’s lager och att varorna kontrollerats. En förutsättning för godkänd retur är att varorna skickas tillbaka i sitt ursprungliga skick.

5.4 Ej uthämtat paket
Ett paket som inte hämtas ut från ombud inom 10 dagar returneras automatiskt. En beställning som anländer till vårt lager i retur på grund av att köparen inte hämtat paketet vid ombud blir debiterad 300 kr inkl. moms i administrativ kostnad.

6. Reklamation

Som privatperson omfattas du av konsumentköplagen. För att utföra en reklamation behöver du kontakta oss på [email protected] så hjälper vi dig vidare med ditt ärende. KONN kan vi reklamation erbjuda en ny vara så snart som möjligt om lager finns att tillgå.

7. Tvist

Vid klagomål eller synpunkter som avser KONN’s tjänster eller produkter bör dessa lämnas till [email protected] Om du är missnöjd med hanteringen är du välkommen att vända dig till din lokala konsumentvägledare eller allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

8. Personuppgifter och sekretess

Du kan ta del av KONN’s integritetspolicy här.

9. Reservation

Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning eller missberäkning av antal varor på lager och i dessa fall har KONN rätt att häva köpet och återbetala eventuella betalningar som gjort av dig. Om detta uppkommer, tar vi kontakt med dig för att lösa situationen på bästa sätt.

10. Force Majeure

Vid händelser som krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrade omständigheter samt likvärdiga händelser utanför vår kontroll, vilka ej kunnat förutses, ska hänföras till Force Majeure. Detta innebär att KONN befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.